Heenreis RAMP, Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu Heenreis RAMP, Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu

Heenreis RAMP, Koh Samui en Koh Tao

Door: thijsinthailand

Blijf op de hoogte en volg Thijs

03 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Ik typ maar gewoon wat er in me hoofd opkomt dus kan je het niet volgen, dan moet je beter lezen.
De heenreis begon nog goed, nederlandse temperatuur was rond het vriespunt dus dan is het altijd een goed vooruitzicht om de zon in te gaan.
Schiphol, alles goed, bagage ticket, en eenmaal in me vliegtuig aangekomen bleek zelfs dat ik een stoel bij de nooddeur had en dus had ik 3x zoveel beenruimte als de normale stoelen had. Aangekomen op bangkok airport begonnen de probleempjes zich op te stapelen waardoor me heenreis, die me binnen 24 uur van amsterdam naar koh tao moest brengen, iets langer zou gaan duren. Bangkok airport is denk net zo groot of groter dan schiphol, enige probleem is dat alles thais is en je moet zoeken naar hier en daar de engelse vertalingen.Eenmaal bagage opgepikt bleek dat ik uit de 'tax free zone' moest en dus weer opnieuw door de paspoort controle enzo, opzich nog geen probleem want er zat 3 uur tussen mijn vlucht. Eenmaal bezig met inchecken blijkt dat ik (super dom van mezelf)me ticket op 1 dag later heb geboekt, gelukkig kon ik dat nog redelijk snel omboeken en had ik nog zo'n 2 uur om bagage in te leveren, paspoort en pistolen controle en me gate te vinden. Maarrr dan, blijken ze op bangkok airport aan het voorbouwen te zijn en is niet alles meer zo duidelijk. De pier waar me gate op was had een boven en beneden verdieping, loop je dan zo'n 10 minuten lang in een compleet verlaten hal, om aan het einde te zien dat alle mensen bij jou gate beneden staan. Rennen dus blijkt er NOG een paspoort controle te zijn, uiteindelijk 5 min lang achter een thais vrouwtje aangerend om alsnog me vlucht te missen. Dan op een wat rustiger tempo een oppervliegveld thai te volgen, want vlucht missen is geen probleem dus backstage langs mannen met pistolen en bouwvakkers tegen de richting van alle check en poorten door. Vlucht omgeboekt 2 uur later vertreken. Die vlucht gelukkig niet gemist, bleek wel een best kleiner vliegtuig te zijn en jahoor ik wordt kots misselijk, de vlucht had nog 1 minuut langer moeten duren en...nou je snapt het.
Aangekomen op Koh Samui, 19 uur onderweg en een nacht overgeslagen helemaal naar de klote, blijkt dat er geen boten meer gaan naar Koh Tao,KUT DUS. Dan maar een taxi nemen naar het goedkoopste Ghetto resort en morgen de boot nemen. Waarom ghetto resort? Uuuhm omdat er elke uur vliegtuigen overvliegen op 10 meter hoogte en het omringd is door golfplaten hutjes. Nog nooit zo lang geslapen, 14uur, en dan sochtend om 8 uur de 2 uur durende boot naar Koh Tao. En ookal was het een kalme zee, je raadt het al, ik wordt weer kots misselijk, maar door de misselijke jappanners te volgen kom je op het beneden dek en de natte zee in je gezicht doet wonder.
Koh Tao is veel mooier en minder druk dan Koh Samui. Eenmaal de duikschool gevonden werd ik naar me kamer gewezen die ik voor nog 2 dagen zou hebben(ondertussen verleng met 5 dagen i.v.m. me duikcursussen)best back to basic: geen warm water, houten planken bed, en de WC met een emmer doorspoelen. Wel volledig mugg vrij en in een mooie omgeving(met regen zelfs een beekje in je achtertuin). Mensen hier zijn aardig, bijna te zeggen onderdanig maar ook opdringerig met verkopen van dingen. Water temperatuur is 28 graden en buiten is het zo'n 30/35 graden en meestal licht bewolkt. Slapen gaat nog wat moeilijker omdat waarneer het gaat schemeren de kikkers gaan brullen en als het licht begint te worden de sprinkhanen beginnen, gemixt met zwerfhonden en katten en longtailboten(best luidruchtig) die gaan nachtvissen.
Dan het eten, thais uit eten lukt hier voor nog geen 3euro en dan zit je kotsvol, amerikaans/westers zoals pizza's en hamburgers is meestaal rond de 6euro met drinken. Maar het allergoedkoopste is Noodles uit de supermarkt waarvan ik er nu al aardig wat op heb, enige probleem is dat je geen waterkoker hebt in de meeste kamers dus heb ik voor het enorme bedrag van 6euro me eigen mini waterkoker gekocht. Noodles kosten 1,5 voor 6 bekers of 4zakjes voor een euro.
Voor de rest nog geen insecten te koop gezien om te eten, wel langs de weg vis, rijstgerechten en van alles wat. Ook kan je hier voor een paar euro mortieren(vuurwerk) kopen die in nederland zwaar verboden zijn, staat zo leuk op het veiligheids plaatje aansteken en 100m afstand nemen. Ze verwachten zeker dat ik een marathon loper ben? Ga ik me dus maar niet aan wagen, geen vuurwerk voor me, ik hou het wel bij Noodles.
Dan de duikschool: http://www.master-divers.com/ (beetje reclame). Onwijs gezzellig en relaxte sfeer aardig personeel, leuke huisdieren(ze nemen zwerfdieren van het eiland in huis) en handig dat er hier en daar wat nederlands(tussen al het engels) wordt gesproken. Me eerste duikcursus: OPEN WATER begon met theorie, niet zo leuk en niet verwacht, maar wat moet dat moet. Eerste duik was wennen, veel oefeningen gedaan. Gelijk daarna me 2de duik meer een test duik was fantastisch(ik genoot er zo van dat ik 2 keer zo snel als de rest door me lucht heen was). Vandaag nog wat theorie gedaan en weer een test duik gedaan heel vette rog en baars gezien, minder koraal dan de eerste test duik. Morgen me open water examen en dan 2 duiken op mooiere plekken(volgens die instructeurs). En dan als ik geslaagd ben(moet lukken) zondag beginnen met me volgende cursus: Advandced open water. Dat wordt diepwater duiken, wrak duiken, nachtduiken en verrijkte lucht duiken(langer onderwater blijven) en nog wat andere dingen. Ik zou hier op skype kunnen dus mensen die een chatje willen kunnen reserveren. Uuuhm ik denk dat ik mezelf op een 300gram hamburger ga trakteren na al die noodels en uuuhm dat was het.

  • 03 Februari 2012 - 13:20

    Thomas:

    Hhahahaha geniaal verslag man!, Had ik ook in het begin dat ik snel door men lucht heen was, maarja straks ben je pro en ga je jagen met je harpoengeweer op walvissen nah..
    Veel plezier man! en keep me updated! Greetz

  • 03 Februari 2012 - 13:32

    Esther:

    Je hebt er vast geen idee van hoe leuk het is om hier, in het nu echt besneeuwde nederland, jouw reisverslagen te kunnen lezen. Super om te lezen dat je geniet van alles daar. Klinkt leuk die vervolg duikcursus. Ik hoop dat je gauw kaartjes kan vinden voor de camera. Balen man dat die andere het niet doen. Ik kijk in ieder geval uit naar je volgende verslag, hopelijk met mooie foto's. Groetjes uit een koud besneeuwd nederland:) x

  • 03 Februari 2012 - 15:14

    Vincent:

    Haha geniaal gabber! klinkt allemaal goed daarzo! me skype is trouwens vincentwestgeest1 kijk maar keertje als je tijd hebt, tussen al dat duiken door.
    En niet stiekem naar pattaya he!..

    houdoe

  • 03 Februari 2012 - 15:36

    Marcel, Joke &Justin:

    He Thijs,

    leuk zo'n eerste verslag te lezen. ben wel een beetje jaloers.
    klinkt allemaal goed, echter had ik je wel als een sterker persoon ingeschat. ziek van vliegen en varen ... watje!
    veel plezier en ik houd je reisverslag in de gaten.

    groet,
    Marcel

  • 03 Februari 2012 - 16:19

    Nils:

    Super vet man :D!! Egt leuk om zo te lezen hoe je het naar je zin hebt:D nou we spreken elkaar wel weer op de mail ;)!! Geniet van je hamburger!! Ps: hier ligt een dikke laag sneeuw :p

  • 03 Februari 2012 - 19:22

    Je Pa!:

    Sjonge, ik heb wel even moeten lachen om het verhaal van het vuurwerk! Verslaafde! In het water gaat het ook goed! Heb je gelijk vis voor op de BBQ, Neh, doe maar niet. Geniet maar vooral van de natuur. Dat doen we hier nu ook. Het sneeuwt 5 centimeter en gelijk ligt Nederland weer plat. Doe de groeten aan die 'Jodi Bernal'! Erg rot hoor 35 graden!

  • 07 Februari 2012 - 10:45

    Rob:

    nice man! Met al dat ongeluk dat je met de heenreis hebt gehad moet je toch zeggen dat je al je ongeluk voor je hele reis gehad hebt. Ik heb er eigenlijk maar een woord voor: JALOERS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9254

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 29 April 2013

thijsinthailand 2.0

30 Januari 2012 - 24 April 2012

Thailand

Landen bezocht: