Advanced & 3 Specialties, no more diving :(... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu Advanced & 3 Specialties, no more diving :(... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu

Advanced & 3 Specialties, no more diving :(...

Door: thijsinthailand

Blijf op de hoogte en volg Thijs

25 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Dussss, volgens mij was ik gebleven op 15 februari dus daar zal ik dan maar verder gaan.
Op de 16de me 1daagse Enriched Air(Verrijkte lucht) cursus gedaan zodat ik met enriched air mag duiken en daardoor meer en langer onderwater zou mogen blijven. De enriched air cursus had geen duik erin zitten dus was ik blij met de duiken van de volgende dag met me deep water course. Deze cursus had 3 duiken en was verspreid over 2 dagen en was super AWESOME! De eerste dag van de cursus(17de) zoals gewoonlijk begonnen met theorie, en daarna smiddags begonnen met 2 duiken. De eerste was shark island(nee er komen geen haaien voor:() waar we wat dingen onderwater meenamen om te zien wat ermee gebeurde op 32 meter diep. Zo hadden we een fles lucht die op de bodem helemaal was samengepersd, een schuimenballetje waar ook niet veel meer van over was en de leukste een ei, die we onderwater open maakte, het eiwit ging weg maar door de druk bleef het eigeel bijelkaar en kon je ermee spelen om hem uiteindelijk kapot te knijpen zodat er van alle kanten vissen kwamen om het op te eten. 2de duik van die dag hoorde niet bij de deep Specialty en was dus een fun dive, het enige wat ik van die duik kan herrineren is dat het koraal wel mee viel en dat ik was aangevallen door een titan triggerfish, moet je ook een keer hebben meegemaakt dat een vis van 1meter met bever-achtige je probeert te bijten en je 30 meter al bijtend achtervolgt gellukkig bleef het bij bijten in de flippers van mij en mijn buddy. Dan de 18de 2 laatste duiken van me deep specialty de eerste was (volgens mij instucteur) op de mooiste duikplek van Koh Tao: Chumpon Pinnacle we gingen tot precies 40 meter diep waar ik werd getest of in narcosis had, dat gebeurt vaak als onervaren duikers diep gaan en zorgt ervoor dat je vrolijk wordt niet meer helder kan denken en geen goed inschattings vermogen hebt. Gellukkig veel het mee, me eerste test deed ik slecht 5 seconden langzamer(waar sommige het na 5 min niet eens lukt) dan boven water en me knoop maken lukte niet, maar dat lukte bovenwater toch ook niet echt lekker. De rest was de duik echt niet normaal, lager alleen maar koraal en 1000 1000 vissen zover als je kijkt, en hoger waren de rotsen bedekt met tientallen anemonen met clownvissen erin. Voor de rest meerdere meters grote reuze baarzen gezien en een school van ongeveer 100 een meter grote barracuda's die 2 keer voor bijkwamen zwemmen om hun tanden te laten zien (heel gaaf). Dan 2de duik van die dag was weer op de HTMS Sattakut (wrak van een oorlogsschip), weer niet veel bijzondere vissen of koraal, maar het wrak met zijn kannonen blijft wel vet. En uiteraard daarna geslaagd waardoor ik een advanced opend water diver met 2 specialtys ben (woohoo).
Toen de zondag en maandag maar niks gedaan, slapen,eten en zonnen om dinsdag te beginnen met me Wrak duik specialty. Dinsdag alleen theorie gedaan en woendsdag 2 duiken vanaf de longtail(kleine motorboot achtige boot) gedaan op het onderhand bekende wrak de Sattakut. Eerste duik woensdag was het wrak meer leren kennen en er anders naar kijken. De 2de wrakduik was een schetsmaken van het wrak met alle in/uitgangen wat volgens mij wel aardig was gelukt(eenmaal op de duikschool werdt ik er lachend op gewezen dat ik zeker onzichtbare kanonnen had getekend). En toen op donderdag de 23ste weer 2 duiken vanaf de longtail gedaan 1ste duik was de ingangen en uitgangen verkennen en de 2de duik was waarvoor ik de cursus wou doen: het wrak ingaan wat onwijs gaaf was, maar ik snap ook dat er een cursus voor nodig is want het kan echt gevaarlijk zijn, nauwe gangentjes, je kan zo de weg kwijt raken en het is op sommige plekken stikke donker. Uiteraard ook hiervoor weer met vlag en wimpel geslaagd uiteraard, en toen? Ik ben echt te snel door me geld heen gegaan, duiken is vet maar ook behoorlijk prijzig. Dus nu maar een beetje relaxen in de zon en zo zuinig mogelijk doen met me geld. Ik heb op internet een NIET normaal gave live-aboard(duiktrip waarbij je meerdere dagen op een boot verblijft) gezien die ik wel heel graag wil gaan doen wat inhoud dat ik hier zo min mogelijk moet uitgeven de komende paar weken zodat ik hopelijk genoeg overhou voor (uiteraard) de rest van de vakantie en hopelijk een 4daagse liveaboard aan de westkust van thailand, donaties om me te helpen zijn welkom giro: 555. Dan komt me moeder met Ruud over een week of 2 dus dan maar wat dure dagtripjes uitzoeken voor als hun komen :). Dat was hem dan weer en nu even klooien om een keer wat boven water foto's erop te gooien.

  • 26 Februari 2012 - 15:58

    Thomas:

    Leuk om weer van je te horen thijs!
    Ik lees dat je al veel gedoken hebt en wreck specialty dat lijkt me ook awesome. wie weet in de toekomst haha, veel plezier nog man! Doe rustig met je gheld & anders moet je maar ff wat gokken met de lokale thaisies. haha! Greetzz

  • 26 Februari 2012 - 17:49

    Jacqueline:

    Hoi Thijs. Ik ben een collega van je moeder uit Leiden.Vind het leuk om je een beetje te volgen. Wil toch even tegen je zeggen dat ik het GEWELDIG vind dat jij deze reis in je 1tje durft te maken; echt SUPER!!!!! En zo te lezen geniet je enorm van je vrijheid. Haal eruit wat erin zit en vergeet dit nooit. Veel plezier met het duiken en geniet nog even van de pittige thaise gerechten...die ga je missen:)

  • 27 Februari 2012 - 13:19

    Koos Van Koos:

    Hoi Thijs,

    Super al dat duiken. Maak eens een foto van zo'n bever vis.
    Ik snap dat je geld tekort komt, dus ik heb een paar honderd euro op 555 gestort. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    veel plezier verder, Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 9263

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 29 April 2013

thijsinthailand 2.0

30 Januari 2012 - 24 April 2012

Thailand

Landen bezocht: