Eindverslag dan maar? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu Eindverslag dan maar? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Gerritsen - WaarBenJij.nu

Eindverslag dan maar?

Door: thijsinthailand

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 April 2012 | Thailand, Bangkok

*Geen tijd om dit verslag na te kijken, dus er zullen veel fouten en misschien wat onduidelijk geschreven inzitten*

Het was een beetje moeilijk om hier en daar aan internet te komen en ookal was het er dan had je er weer geen zin of tijd voor en zo duurd het een maand voor het volgende en laatste verslag..
Dus vertoken uit Krabi voor het altijd mooie Koh Tao. Eenmaal aangekomen in Koh Tao geen plaats om te slapen geregeld en natuurlijk tropische regenbui voor 3 uur lang, dus 3uur door de regen gezcoht naar een zo'n goedkoop mogelijke slaapplek. Wel gevonden maar al me spullen zeiknat. Dag daarna gedoken echt 2 hele gave duiken en me langste duik tot nu toe: 1uur en 8 minuten. Voor de rest serieus niks gedaan in Koh Tao wat gesnorkeld, wat gefeest, wat geshopt en wat gerelaxed en nog een nachtduik gedaan die zeker wel gaaf was. Gewoon een beetje goedkoop geleeft zodat ik het einde van me trip nog eat gave dingen kon doen. Dan kom je de laatste avond voor je vertrek van Koh Tao aan in je bungalow is het 1 grote teringzooi, raam helemaal open, jahoor ingebroken. Camera(uiteraard me 'nieuwe', goede camera) en ipod gestolen, reisgenoot de laptop een 8000Bht(200euro) gestolen. Hoezeee...midden in de nacht naar het politie bureau zit de agent half dronken voetbal te kijken: Kom morgen ochtend maar terug. Dus zelfde ochtend(2uur geslapen) om 6uur sochtends op het politie, ik had al wel het gevoel dat er niks aan gedaan zou worden en dat werd alleen maar bevestigt. We moesten alleen een formuliertje invullen(voor de verzekering) en dat was alles: Bedankt!
Hoe dan ook van Koh Tao naar Khao Sok National Park. Ik kon er niet heel erg mee zitten dat ik bestolen was, ik had al me foto's op een USB als back-up en gellukkig had ik nog me(oudere) onderwater camera. Me Ipod was in het begin wel vervelend omdat je niet 4keer op een dag op je mail en facebook kan, maar uiteindelijk is het zo veel relaxder en maakt het nu niet uit.
Khao Sok was echt heeeeeuul mooi. Het was een park met hoge bergen met tropisch regenwoud erop, maar wat jaar geleden(weet niet hoelang) is er een stuwdam gebouwd waardoor de vallei onder is gelopen en daardoor zijn 1000 eilanden gecreeerd en dat was wel een onwijs gaaf gezicht om te zien, daar ook een jungle wandeling gedaan, vooral veel grote insecten gezien. En de jungle wandeling kwam halverwege bij een grot waar we dan een uur lang doorheen moesten, vol met vleermuizen en de meest rare spinachtige, sommige stukken zwemmen, kleine watervalletjes op je hoofd en wat al dan niet..echt super gaaf. Daarna uitgerust bij een paar drijvende bungalows in de middle of nowhere en bamboostok lopen gedaan(zie foto). Volgende dag een olifanten tocht door de jungle gedaan en uitgekomen bij een waterval, water over de olifant heen gooien enzo :) . Om hem eenmaal teruggekomen te voeren met bananen: i like! Maar 3 dagen verbleven in Khao Sok maar had zeker te weten langer kunnen blijven daar.
Dan van Khao Sok naar Khao Lak om al me kleren te wassen, geld zaken doen, te relaxen(alweer) en uit te zoeken waar nu naartoe te gaan(ik heb nog een beetje moeite met vooruit plannen). En degene waar ik 2 weken mee samen reisde ging van hier naar Phuket om van daar naar Bali te vliegen. Ik besloot om maar wat meer van het noorden/oosten van thailand te gaan zien maar had daarbij geen rekening gehouden met Thaise vakantie en moest daardoor noodgedwongen 3 dagen langer Khao lak blijven wat nou niet echt de leukste en mooiste plek is om te zijn. Hoe dan ook alle bussen naar Bangkok waren vol dus ik heb er het beste van gemaakt..bus naar bangkok duurde uiteindelijk 12uur en ik was gesloopt(alle bussen en treinen gaan eerst naar Bangkok omdat dat het middelpunt van thailand is en daarna pas door naar noor-oost-zuid(waar ik vandaan kwam)). Eenmaal in bangkok aangekomen is het busstation uuuuhmm hoe zeg je dat ook al weer, best groot? En gelukkig zijn alle borden en aanwijzingen in Thais geschreven dus het is ook makkelijk de weg vinden, gellukig zijn er altijd nog aardige thai de je in net aan te verstaan engels de weg wijzen en zo had ik toch nog de eerste bus(5uur sochtends) van Bangkok naar Khorat. Ik moest bij Pak Chong uitstappen omdat ik vanuit Khao Lak-Bangkok-Pak Chong naar Khao Yai National Park ging.
Khao Yai was(net als Khao Sok) onwijs mooi, het is het grootste moesson regenwoud op het aziatische vastenland en er leven, integenstelling tot Khao Sok, onwijs veel soorten wilde dieren. Ik vebleef in een onwijs relaxed Geusthouse voor maar 5euro p/n dus was het wel waard om daar een week te blijven, bovendien was 4 dagen Songkran hierin dus ik had toch niet ergens anders heen gekunt. Eerst een dagtripje gedaan naar een zoetwaterbron, lokale woensdagmarkt,boedistische grottempel en als afsluiter voor een vleermuisgrot gestaan rond zonsondergang om(zo zeiden ze) 2miljoen vleermuizen te zien uitvliegen, ik denk dat het onmogelijk is om ze te tellen ,maar het waren er echt onwijs veel. Half uur lang met duizenden tegelijk, echt een heel gaaf gezicht om een zwarte stroom van vleermuizen door de lucht te zien gaan. Dag daarna eerste jungle tocht gedaan in Khao Yai, heel gaaf onwijs mooie natuur, hoge bergen, mooie uitzichtenpunten,grote watervallen,super veel wilde dieren gezien en groen regenwoud zover je kan kijken. Op de tocht gibbons,makaaks,great hornbills,wilde herten,wilde honden,zoetwaterschildpadden,grote Monitor lizard en heeel veel bloedzuigers gezien(niet door gebeten). Aan het einde zwemmen onder een waterval midden in de jungle. Dag daarna door de eigenaar van het geusthouse uitgenodigt om achterop zijn pick-up Pack Chong in te gaan om Songkran te vieren wat ook wel het Water festival wordt genoemd omdat het in feite in houd dat alle thai(en toeristen) 4dagen lang elkaar nat gooien en vanaf 15jaar de hele dag alleen maar alchohol drinken (de helft was al dronken toen wij er om 11uur sochtends aankwamen). Maar wel gaaf om te zien hoe de thaise mensen die normaal altijd rustig en relax,soms zelfs een beetje verlegen, plotseling helemaal doorgedraaid en wild zijn. Eenmaal terug bij het geusthouse blijkt dat de groep van die dag een wilde olifant had gezien dus moest ik ook nog wel een keer gaan. Geen olifant, wel een slang en sporen van een Siamese krokodil gezien oh en 2 keer door een bloedzuiger gebeten(broek en schoen onder het bloed). Dan nog een dagje gerelaxed om vanuit pak chong naar phimai te gaan.
Phimai was heel gaaf het is zeg maar een mini Angkor Wat en was het eindpunt van de weg van de khmer hoofstad Angkor naar het westen. Ik wou verder naar de cambodiaanse grens gaan voor nog mooiere en grotere khmer tempels maar vanwege drukte rond Songkran en tijdgebrek moest ik het doen met phimai wat ook onwijs gaaf was en niet zo toeristisch(was zo goed als de enige buitenlandse toerist daar).Vanuit Phimai naar bangkok om daar 5dagen te blijven en alle highlights van de hoofdtsad te zien(wat volgens mij wel redelijk gelukt is). Me bus van Phimai naar Khorat was een lokale bus en was de meest benauwde situatie die ik ooit heb gehad. Ik denk dat er ongeveer rond de 100(nee dit is echt niet overdreven) mensen in een verrote oude bus zaten, geen deuren en ramen, mensen hingen uit de deuren en elke keer als er een vrachtwagen of iets groots passeerde moest iedereen die buiten hingen naar binnen springen om niet als appelmoes op de vooruit van een vrachtwagen te belanden, leuke ervaring zorgt ervoor dat je de nederlandse bussen heeeeel erg gaat waarderen ookal rijden ze niet altijd op tijd, in thailand komen ze soms elk uur, soms niet of soms 3 in tien minuten en dan 5 uur niet meer, moeilijk inschatten het openbaar vervoer :P . Vanuit Khorat met de bus naar bangkok.
Aangekomen in Bangkok (originele naam: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit) eerste avond gelijk goed gefeest in een bleus bar in de buurt van Khao San road. Dag daarna naar wat pho, de golden mountian en wat tempels onderweg geweest(7uur lopen in bangkoks hitte), nog wel een ECHTE echte thaise massage gehad in de massage school in de Wat Pho. Dag daarna naar Grand Palace en Wat phra Kaew,Amulet market en als laatste uitgerust bij een groot park in bangkok waar vlieger en voetbalachtige wedstijden waren. Eergister naar de gouden boedda(5.5ton,3 meter hoog massief goud), chinatown, jim thompson house en als afsluiter een film(hunger games) in een van de enorme winkelcentraas in het bangkok shoping district. En dan gister naar de Big Buddha, dusit palace park en de Dusit(bangkok) Zoo. Helemaal kapot na 4 dagen aangezien ik al die attracties met maar 2 keer een taxi heb bezogt wat inhoud dat ik heel bangkok 3 keer ben rondgelopen, ik kan heel veel vertellen over alle attracties maar ik moet nog wat andere dingen regelen voordat ik weg ga dus iedereenj kan zelf per ding wat informatie opzoeken ;) .
Dus nu de laatste paar uurtjes in Thailand, ik heb zo onwijs veel gezien, gedaan en geleerd en ik ben zo blij dat ik het uiteindelijk heb gedaan.
Bangkok - Koh Samui - Koh Tao -Surrathani - Khao Lak - Similan Islands - Surin Islands - Khao Lak - Ao Nang - Krabi - Koh Tao - Khao Sok - Khao Lak - Bangkok - Pak Chong - Khao Yai - Khorat - Phimai - Khorat - Bangkok - Home...to be continued?

  • 23 April 2012 - 10:36

    Ruud:

    Thijs, onwijs goed gedaan! We hebben een klein stukje mogen meemaken en dat was fantastisch. Ben benieuwd naar al je andere verhalen en (de/mijn) onderwaterfoto's...... Ruud

  • 23 April 2012 - 14:19

    Thomas:

    Leuk jonge! Weer een ervaring rijker man! Zie je snel!
    greeetz

  • 24 April 2012 - 11:36

    Bart Slats:

    Hee Thijs!! zo te zien heb je een heel super avontuur gehad!! Kan niet wachten tot je terug bent en ff alle foto''s te bekijken!! ;)
    tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 9262

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 29 April 2013

thijsinthailand 2.0

30 Januari 2012 - 24 April 2012

Thailand

Landen bezocht: